Авторська школа як феномен інноваційної освітньої практики | |
Генерувати ідею – це здібність, візуалізувати її – творчість, а втілити ідею у життя й отримати результат – справжнє мистецтво!!! Саме таких, багатогранних, талановитих науковців і керівників авторських шкіл України з 22 – 23 березня 2018 року гостинно зустрічає Миколаївщина у рамках Всеукраїнського постійнодіючого науково-практичного семінару за темою «Теоретико-методологічні засади моделювання авторських шкіл». Враховуючи сучасні реалії розвитку нашої держави, процеси, що відбуваються в освітньому просторі особливо актуальним стає питання розвитку авторських шкіл в Україні. Модель авторської школи - прообраз якісних перетворень в освіті, який випереджає педагогічні традиції сучасності, створює основи для формування Нової української школи – школи майбутнього. Яскравими прикладами таких шкіл в освіті Миколаєва є Миколаївська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів мистецтв і прикладних ремесел «Академія дитячої творчості» - авторська школа Ганни Матвєєвої, Миколаївський економічний ліцей № 2 (автор педагогічної ідеї – Анатолій Компанієць) та Миколаївський муніципальний колегіум ім. В.Д. Чайки (автор - Сергій Січко). Модератором заходу виступила Кириленко Світлана Володимирівна, начальник відділу інноваційної діяльності та дослідно-експериментальної роботи ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» МОН України, кандидат педагогічних наук, науковий консультант проекту. Також, у заході взяли участь Мариновська Оксана Яківна, науковий керівник, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри менеджменту та освітніх інновацій Івано-Франківського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти і Кіян Ольга Іванівна, координатор Проекту, кандидат педагогічних наук, завідувач сектора експериментальної педагогіки відділу інноваційної діяльності та дослідно-експериментальної роботи ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» З вітальним словом виступили Криленко Володимир Ігорович, Перший заступник Миколаївського міського голови; Удовиченко Олена Олександрівна, директор Департаменту освіти і науки Миколаївської облдержадміністрації; Личко Ганна Володимирівна, начальник Управління освіти Миколаївської міської ради. Заходи, передбачені програмою семінару, надають учасникам можливість утвердитися в тому, що авторська школа – це експериментальний заклад, в якому педагоги мають можливість творчо розвивати і реалізовувати свої ідеї, організовувати свою діяльність, яка суттєво відрізняється від масової практики. Саме такий заклад поширює гуманістичні цінності; має більш високий, у порівнянні з традиційним, рівень навчання і виховання, що визначається співробітництвом і партнерством усіх учасників освітнього процесу. Родзинкою першого дня (22.03.18р.) Всеукраїнського постійнодіючого науково-практичного семінару за темою «Теоретико-методологічні засади моделювання авторських шкіл» стала презентація авторського закладу загальної середньої освіти Миколаївської спеціалізованої школи «Академія дитячої творчості» від Матвєєвої Ганни Дмитрівни, директора, кандидата педагогічних наук. З концептуальними ідеями роботи закладу учасники семінару мали можливість ознайомитися під час екскурсії, майстерно проведеної учнями школи. Особливості авторської моделі було розкрито у практичному дискурсі семінару. Гості заходу перетворилися на учнів, повернулися у дитинство та відвідали інноваційні авторські уроки з декоративно-прикладного, сценічного мистецтв, розвитку творчої особистості, а також інтегровані уроки «математика-малюнок і живопис» та «українська мова-художнє соломоплетення». | |
|