MENU

Інклюзивна освіта

До Міжнародного дня розповсюдження інформації про епілепсію

З метою інформаційної підтримки руху по впровадженню інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти 26 і 27 березня у МСШ «Академія дитячої творчості» були проведені уроки толерантності, які були присвячені Міжнародному дню розповсюдження інформації про епілепсію. На цих заняттях діти підвищили обізнаність про життя людей з інвалідністю, розвіяли міфи про епілепсію, вчились толерантно ставитись та допомагати людям, які живуть з цим діагнозом.

Підсумком інтерактивного уроку стало створення листівок зі словами підтримки дітей з особливостями розвитку.






З 2014 року можливість рівного доступу до якісної освіти у МСШ «Академія дитячої творчості» отримали діти з особливими освітнім потребами. У 2017-2018 н. р. в школі на інклюзивній формі навчання знаходиться 6 учні. Серед них 5 учнів початкових класів і одна учениця 5 класу.

Школа увійшла в пілотний проект з інклюзивної освіти у Миколаєві «Міська опорна школа». З 2016-2017 н. р. Інститутом Педагогіки НАПН України на базі МСШ «Академія дитячої творчості» впроваджується Всеукраїнський експеримент «Інформатизація управління опорними школами та інклюзивною освітою в умовах децентралізації».

У межах проекту сформовано команду для комплексного психолого-педагогічного супроводу,до складу якої входять директор Г.Д.Матвєєва, заступник директора з НВР Вербицька С.М., учителі інклюзивних класів,асистенти учителів, психолог Галкович І.В. та соціальний педагог Шельпякова Л.І. За період роботи команди набуто практичний досвід педагогічного супроводу навчально-виховного процесу в умовах інклюзивного класу.

Важливою умовою успішної інтеграції дітей з особливими потребами в освітнє середовище навчального закладу є належне кадрове забезпечення професійної компетентності педагогічних працівників. На базі Миколаївської спеціалізованої школи «Академія дитячої творчості» успішно працює міське методичне об’єднання асистентів вчителів.

З метою складання та корекції індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами, вибору методів навчання двічі на рік проходять засідання мультидисциплінарної команди. Для участі у роботі команди запрошуються учителі, фахівці реабілітаційного центру, ПМПК, батьки учнів.

З метою формування у педагогів школи позитивної мотивації до інклюзивного навчання щорічно проводяться психолого-педагогічні семінари «Сучасні підходи до навчально-виховного процесу учнів з особливими освітніми потребами в новій українській школі».

Практичний психолог МСШ «Академія дитячої творчості» Галкович І.В. на базі Центру неперервної освіти Інституту післядипломної освіти та доуніверситетської підготовки Львівського Національного університету ім. Івана Франка одержала Сертифікат міжнародного зразка за програмою «Асистент учителя в інклюзивній школі». Нею розроблені та впроваджуються корекційно-розвивальні програми роботи з учнями з особливими освітніми потребами.

Калугіна Т.В., учитель початкових класів МСШ «Академія дитячої творчості», вперше у місті серед учителів – початківців узагальнила результати багаторічної роботи з дітьми з особливими потребами у методичній розробці «Пристосування класного середовища до умов інклюзивного навчання у початковій школі», яка схвалена науково-методичною радою НМЦ і МОІППО у 2016 р. У матеріалах методичної розробки розглядаються питання організації навчально-виховного процесу в інклюзивних класах загальноосвітньої школи, педагогічний підхід до навчання дітей з обмеженими можливостями. Розробка створює цілісну систему поглядів, що допоможе будувати практичну діяльність учителям початкових класів.

15 січня 2016 року на базі Миколаївської спеціалізованої школи «Академія дитячої творчості» відбулося засідання міської проблемної групи «Психолого-педагогічна підтримка дитини з особливими освітніми потребами», на якому було розглянуто питання мультидисциплінарного підходу у реалізації інклюзивного навчання. У роботі семінару взяли участь директор навчально-методичного центру управління освіти Миколаївської міської ради Тарасова О.В., методист НМЦ Сливінська Т.О., психолог ПМПК Скірко І.В., учитель-реабілітолог Державного комплексу соціальної реабілітації дітей-інвалідів Бавольська О.В., психологи, вчителі, асистенти вчителів інклюзивних класів м. Миколаєва.

Досвідом у розробленні моделі взаємодії педагогів із фахівцями навчально-реабілітаційних центрів, пошуку ефективних технологій навчання учнів з особливими освітніми потребами поділилась команда МСШ «Академія дитячої творчості».

Актуальним питанням організації інклюзивної освіти, забезпечення успішної інтеграції дітей з особливими потребами у соціум був присвячений Всеукраїнський науково-практичний семінар впровадження інклюзивного навчання в умовах реформаційних освітніх змін за підтримки Міністерства освіти і науки України, НАПН України, МОІППО, департаменту освіти і науки ОДА, управління освіти міськради, що відбувся 1 грудня 2016 року на базі Миколаївської спеціалізованої школи І – ІІІ ступенів мистецтв і прикладних ремесел експериментального навчального закладу всеукраїнського рівня «Академія дитячої творчості».

Основними напрямами роботи семінару було обговорення таких питань, як готовність навчальних закладів до прийому учнів з особливими потребами, професійна та особистісна підготовка педагогічних працівників до роботи з дітьми з нормативним і особливим розвитком, створення умов щодо складання ЗНО випускниками з особливими освітніми потребами, соціальний захист особливих категорій студентів, підтримка інклюзивної освіти громадськими та міжнародними організаціями.

У роботі семінару взяли участь Кремінь Т.Г., народний депутат України, голова підкомітету з питань освіти комітету Верховної Ради України з питань науки та освіти; Деркач Г.І.,начальник управління освіти міськради; Дмитрієва М.В., начальник відділу освіти дітей з особливими потребами Державної наукової установи Інститут модернізації змісту освіти МОН України; Шуляр В.І., директор інституту МОІППО; Хміль І.А., директор Львівської спеціалізованої школи «Надія» з поглибленим вивченням предметів еколого-правового профілю школи, викладач кафедри корекційної педагогіки та інклюзії Львівського Національного університету ім. І.Франка; Морокко Л.М., директор ЗОШ №6 м. Дніпра, а також науковці, науково–педагогічні та педагогічні працівники, керівники загальноосвітніх навчальних закладів, представники органів державної влади та громадських організацій, експерти та фахівці з освіти та реабілітації, батьки.

Третій рік поспіль адміністрація навчального закладу бере участь у роботі міжнародних і всеукраїнських конференцій з інклюзивного навчання.

У березні 2015 року директор Г.Д.Матвєєва, заступник директора з НВР Вербицька С.М. у складі делегації представників освітніх установ та охорони здоров’я Миколаївщини побувала у Львівській області з метою ознайомлення з організацією навчання дітей з особливими освітніми потребами у загальноосвітніх навчальних закладах, де ознайомилась з роботою спеціалістів, їх формами роботи, документацією. З відповідним візитом школа прийняла також делегацію зі Львова у травні 2015 року.

Так, у березні 2017 року директор школи Г.Д. Матвєєва долучилася до Всеукраїнської науково-практичної конференції «Тенденції розвитку інклюзивної освіти в Україні: комплексний підхід», яка відбулася у Львові. Г.Д. Матвєєва презентувала досвід, набутий МСШ «Академією дитячої творчості» в організації інклюзивного навчання.

Для створення комфортного середовища та з метою залучення всіх родин до єднання у шкільну родину в МСШ «Академія дитячої творчості» проходять традиційні проекти – свята - «Свято родини», «День Святого Миколая», «Масляна», «Великдень», які об’єднують не лише всіх учнів, учителів, батьків, але й залучають ЗМІ, депутатський корпус, ветеранів, інших партнерів і навіть мешканців з усього мікрорайону. Під час реалізації цих проектів проходять творчі виставки робіт учнів, учителів, батьків. Мами і бабусі пригощають своїми фірмовими стравами, татусі разом з дітьми змагаються у силі й спритності. Проходить веселий ярмарок із жартами, атракціонами, відбувається театрально-хореографічне дійство.

Участь учениці Долгіх Поліни, яка знаходиться на інклюзивному навчанні, у Міжнародному фестивалі дитячої творчості «Золотий лелека» влітку 2015 р. допомогла їй розкрити свої таланти світу. Поліна успішно виступила у складі театрального колективу «Алфавіт», який посів І місце.

З метою виховання в учнів чуйного ставлення до однокласників, створення позитивного емоційного середовища у класах з інклюзивною формою навчання восени 2015 р. у школі пройшли уроки толерантності, які провела Ганна Миронюк, лідер об’єднання Миколаївського регіонального центру «ІНВАСПОРТ». Знайомство Ганни Миронюк, переможниці зі спортивно-бальних танців на візках з колективом школи розпочалося ще за рік, у 2014 році,на фестивалі «Золотий лелека», де вона виступила з хореографічною постановкою, а потім завітала на урочисту лінійку 1 Вересня.

Проведення таких уроків толерантності стало традиційним у школі. До проведення цих уроків залучаються діти з особливими освітніми потребами, їх батьки, асистенти вчителів.

Для забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітей з особливими освітніми потребами створені умови для навчання в приміщенні закладу: здійснено капітальний ремонт з урахуванням відповідних вимог для створення безперешкодного доступу до навчального закладу та пересування у його приміщеннях; завершується будівництво ліфту.

В рамках пілотного проекту на території навчального закладу зводиться «Містечко майстрів». Це містечко має стати своєрідним центром етнічної культури, відродження народних ремесел, українських традицій, дасть змогу проводити майстер – класи, пленери, відкриті заняття з метою розвитку творчого потенціалу, емоційного інтелекту учнів і реабілітації дітей з особливими освітніми потребами Будівництво цього комплексу буде завершено у 2018 році.

Hosted by uCoz